Το πρώτο Ελληνικό site προπονητικής ποδοσφαίρου
Προετοιμασία

Σχεδιασμός »

Στις διάφορες φάσεις προετοιμασίας (καλοκαιρινή/χειμερινή) των ομάδων ο στόχος είναι η βελτίωση της απόδοσης. Τα τελευταία χρόνια αρκετές ομάδες αναγκάζονται να αφιερώσουν όλο και λιγότερο χρόνο με διάφορες θεωρίες σχεδιασμού να έχουν αναπτυχτεί ακολουθώντας την δική τους φιλοσοφία.

Αν οι παίκτες σας προέρχονται απο μεταβατική περίοδο 6-8 εβδομάδων ή και περισσότερο, καλό είναι να ακολουθηθεί περίοδος προετοιμασίας 8 εβδομάδων. Αυτό φυσικά αν σας το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις της ομάδας σας. Ετσι διασφαλίζετε τη σταδιακή προσαρμογή των ποδοσφαιριστών σας στην προπονητική διαδικασία και την αύξηση σε ικανοποιητικό βαθμό των φυσικών, τεχνικών και τακτικών χαρακτηριστικών τους.

Προετοιμασία

Μπορείτε να ακολουθήσετε το πλάνο του σχ.1 κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές στις ημέρες των φιλικών αγώνων και δίνοντας ρεπό (εάν θέλετε) την τελευταία ημέρα της εβδομάδας. Άπλα διατηρήστε τις γενικές αρχές του πλάνου τοποθετώντας τις προπονητικές μονάδες αντοχής/δύναμης/ταχύτητας σε μορφή κλασσικού περιοδισμού όσο περνάνε οι εβδομάδες και δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο αποκατάστασης ανάμεσα σε αυτές. Στο πλάνο αναγράφονται μονο οι προπονήσεις φυσικής κατάστασης. Σε αυτό μπορείτε να προσθεσετε ελεύθερα προπονήσεις στις ''κενές'' ημέρες ή και στις ίδιες ημέρες, με στόχο την τεχνικοτακτική βελτίωση των ποδοσφαιριστών σε μορφή ομάδας ή υποομάδων.

Προετοιμασία
1.Σχεδιασμός προετοιμασίας 8 εβδομάδων

Τι συμβαίνει όταν για διαφόρους λόγους έχετε κάνει τον σχεδιασμό σας κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για να ετοιμάσετε τους παίκτες για την επερχόμενη αγωνιστική περίοδο και ξαφνικά σας την παρατείνουν?

Η ομάδα έχει περάσει από όλα τα στάδια προπόνησης μέχρι να φορμαριστεί για τον 1ο αγώνα της σεζόν ακλουθώντας το κλασσικό μοντέλο περιοδισμου. Με αρκετό όγκο προπόνησης στα πρώτα στάδια προετοιμασίας και σταδιακή μείωση με παράλληλη αύξηση της έντασης.

Η παράταση της διάρκειας του φορμαρίσματος εκτελώντας αγωνιστικούς μικρόκυκλους και κλείνοντας φιλικά παιχνίδια λειτουργεί ως δίκοπο μαχαίρι μιας και μεγαλύτερη διάρκεια μέγιστης απόδοσης από τις 5-8 εβδομάδες είναι δύσκολο να παρατηρηθεί. Άρα κινδυνεύετε να χάσετε τα πλεονεκτήματα της καλής αγωνιστικής κατάστασης από τις πρώτες κιόλας αγωνιστικές.

Συνεχίστε τις προπονήσεις σας κρατώντας τις σε καθημερινές εντάσεις 4-8mmol γαλακτικού με συνεχή αγωνιστικά παιχνίδια προσβλέποντας περισσότερο στις προσαρμογές μέσω γρήγορων αποκαταστάσεων από προπονητική μονάδα σε προπονητική μονάδα. Τοποθετήστε προπονήσεις δύναμης μη γραμμικού περιοδισμου μέσα στους μικρόκυκλους προσβλέποντας στην συμπλήρωση κενών και μειώστε τον όγκο προπόνησης με κυρίως μονές προπονήσεις μέσα στην εβδομάδα.

Δυστυχώς ο προγραμματισμός που είχατε κάνει θα πρέπει να υποστεί ισχυρά σοκ για να αρχίσει να αποδίδει...

Πάντα στο μυαλό σας να έχετε ότι η αγωνιστική περίοδος κρατά περίπου 8-9 μήνες και εσείς θα πρέπει να έχετε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση την ομάδα σας για το μεγαλύτερο δυνατό χρονικό διάστημα....

Προετοιμασία
2.Διαχείριση κρίσης κατά τη διάρκεια της φάσης προετοιμασίας ποδοσφαίρου