Το πρώτο Ελληνικό site προπονητικής ποδοσφαίρου
Νοητική Ικανότητα

Προπόνηση Ομάδας »

Παρά το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των προπονητικών δραστηριοτήτων της ομάδας εστιάζονται σε φυσική κατάσταση ή τεχνικό-τακτικά στοιχεία, η εισαγωγή της ψυχολογίας δεν θα πρέπει να αγνοηθεί. Δεν είναι π.χ. το ίδιο αν η ομάδα σας μάχεται να αποφύγει τον υποβιβασμό και αμύνεται στο τελευταίο λεπτό του αγώνα με 1-0 υπέρ της σε σύγκριση με ενα προβάδισμα με σκορ 3-0.

Υπάρχουν φορές που η ομάδα σας καλείται να παίξει με παίκτη λιγότερο είτε λόγω αποβολής είτε λόγω τραυματισμού και χρησιμοποίησης όλων των αλλαγών σας.

Η αίσθηση της υπαριθμίας μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά στην πνευματική τους ισορροπία και τελικά στην επίτευξη των στόχων σας.

Δοκιμάστε σε ένα προπονητικό διπλό 11ν11 της ομάδας σας στα τελευταία λεπτά να αφαιρέσετε έναν παίκτη και να δώσετε συγκεκριμένες οδηγίες στην ομάδα. (π.χ. κρατήστε το σκόρ ή προσπαθήστε παίρνοντας ρίσκο να βάλετε γκόλ).

Έτσι θα προετοιμάσετε τους παίκτες σας και σε έκτακτες περιπτώσεις να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του αγώνα...

Νοητική Ικανότητα
1.Προπόνηση σε συνθήκες υπαριθμίας

Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα οι απαιτήσεις και οι ανάγκες χαρακτηρίζουν το ενεργειακό προφίλ του αθλήματος ως αρκετά απαιτητικό. Η κόπωση έχει αυξητική τάση με την πάροδο του χρόνου και οι συνέπειες της γίνονται ορατές στην απόδοση των ποδοσφαιριστών.

Ο ποδοσφαιριστής δεν καλείται μόνο να λειτουργεί με το σώμα του αντιμετωπίζοντας τις διάφορες καταστάσεις του αγώνα αλλά και να αναλύει συνεχώς δεδομένα (σχηματισμούς ομάδων, κινήσεις συμπαικτών και αντιπάλων, χρόνος παιχνιδιού κ.τ.λ ) επιλέγοντας την καλύτερη δυνατή απάντηση για την επίτευξη των στόχων του.

Νοητική Ικανότητα

Όλοι εχουμε βιώσει στιγμές όπου είμαστε κουρασμένοι σωματικά και την ίδια στιγμή νιώθουμε το μυαλό μας να "σταματάει". Η σωματική κόπωση έχει μεγάλο αντίκτυπο στην λειτουργία του εγκεφάλου καθιστώντας δύσκολη την γρήγορη και σωστή λήψη αποφάσεων.

Εάν θέλουμε να εκπαιδεύσουμε τους ποδοσφαιριστές μας να ανταπεξέρχονται σε τέτοιου είδους καταστάσεις θα πρέπει να τους υποβάλλουμε σε ανάλογες συνθήκες.

Τις ημέρες που θέλετε να δώσετε βάση μέσω των προπονητικών μονάδων σας στην ειδική αντοχή, χρησιμοποιήστε την μέθοδο των αγωνιστικών παιχνιδιών.

Αν για παράδειγμα έχουμε παιχνίδι με αριθμητικές αναλογίες 5+2 ν 5+2 σε 4 χ 4' με 2'στοπ σε χώρο 40χ40μ, η ένταση της άσκησης κυμαίνεται απο 85-95% Μ.Κ.Σ.

Αυτό συνεπάγεται συνθήκες κόπωσης με αποτέλεσμα την δημιουργία του περιβάλλοντος που θέλουμε να προπονήσουμε τους παίκτες μας.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος των 2 λεπτών προσεγγίστε (εσείς και οι συνεργάτες σας) γρήγορα κάποιους απο τους παίκτες που αγωνίζονται και κάντε τους ερωτήσεις όπου θα πρέπει να απαντήσουν με διαύγεια και ταχύτητα, όπως π.χ.

  1. Ποια είναι η αδύναμη πλευρά των αντιπάλων μας την Κυριακή ? (ή κάποια άλλη ερώτηση απο την ειδική τακτική της ομάδας για τον επερχόμενο αγώνα)
  2. Πόσο κάνει 7 χ 9 = ? (ή κάποια άλλη μαθηματική εξίσωση)
  3. Με ποιό σχηματισμό παίζει το γκρούπ των αντιπάλων στο αγωνιστικό παιχνίδι ? (ή κάποια άλλη ερώτηση σε σχέση με το αγωνιστικό παιχνίδι ή την σημερινή προπόνηση)
Νοητική Ικανότητα

Προπονείστε το σώμα σας ενώ ταυτόχρονα προπονείτε το μυαλό σας, όχι μόνο βρίσκοντας λύσεις στο αγωνιστικό παιχνίδι που συμμετέχετε, αλλα υπερφορτώνοντας παράγοντες πίεσης σε νοητικό επίπεδο. Προσομοιώστε στις αγωνιστικές συνθήκες μέσω των προπονητικών σας περιεχομένων και βελτιώστε ακόμη περισσότερο την συνολική απόδοση των παικτών σας.

Νοητική Ικανότητα
Νοητική Ικανότητα
2.Προπόνηση νοητικής διαύγειας σε συνθήκες κόπωσης

Σήμερα, η τάση των περισσότερων προπονητών είναι να βρουν έξυπνους παίκτες που είναι σε θέση να ερμηνεύσουν τη λογική του παιχνιδιού. Λαμβάνοντας υπόψη την ιδέα του ποδοσφαίρου σήμερα όσον αφορά την εκπαίδευση ευφυών παικτών, ικανών να αποδώσουν σε υψηλό επίπεδο με βάση τη λογική του παιχνιδιού και με κίνητρο να συνεχίσουν να εξελίσσονται, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε ένα ενθαρρυντικό και ελκυστικό μοντέλο προπόνησης και μεθοδολογία που φέρνει μαζί όλες αυτές οι δομές που πλαισιώνουν το ποδόσφαιρο και σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό θα υπάρχουν κατά τη διάρκεια του αγώνα.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ. ΝΑΙ ή ΌΧΙ? ΠΩΣ?

• Πλεονεκτήματα που προσφέρονται από αυτόν τον τύπο προπόνησης (περισσότερη συμμετοχή, περισσότερη επανάληψη, αποδεδειγμένη υπό όρους χρησιμότητα, ανάγκη για διαφορετικές προσπάθειες, οριοθέτηση των τομεακών συμπεριφορών ...)

• Κάθε χώρος παιχνιδιού περιλαμβάνει διαφορετικές προσαρμογές υπό όρους, τακτικές και συναισθηματικές, γι 'αυτό η χρήση ενός τομέα στόχευσης μόνο, μπορεί να μας κάνει να περιορίσουμε την ανάπτυξη της ομάδας μας.

• Προσαρμογή και προβληματισμός για να αποφευχθεί ότι η προπόνηση μας θα γίνει μια απλή διαδικασία για την απόδοση της ομάδας παικτών μας.

Νοητική Ικανότητα

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΤΗΤΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

7v7 ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΡΧΩΝ

Περιγραφή: Κατοχή με 2 ομάδες 7 παικτών η καθεμία σε χώρο 45x40 μέτρων.

Αρχές και επιμέρους αρχές:

Επίθεση: Δώστε καλές διαδρομές στις πάσες, κινητικότητα παικτών χωρίς τη μπάλα, άνοιγμα χώρων κτλ.

Άμυνα: Επιθετική πίεση στον κάτοχο της μπάλας, μείωση των διαδρόμων πάσας κτλ.

7v7 ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΡΧΩΝ

Τροποποίηση του χώρου παιχνιδιού αλλά όχι των διαστάσεων

Περιγραφή: Κατοχή με 2 ομάδες 7 παικτών η καθεμία σε χώρο 45x40 μέτρων. Διαίρεση του χώρου σε 4 ζώνες. Μπορείτε να παίξετε μόνο στην περιοχή που σηματοδοτεί η μπάλα και στη διπλανή. Οι παίκτες τοποθετούνται σε ένα σύστημα παιχνιδιών 3-3-1, αλλά χωρίς να χρειάζεται να περιορίσουν τις κινήσεις τους στους παίκτες.

Αρχές και υπό-αρχές:

Επίθεση: Δώστε καλές διαδρομές στις πάσες, κινητικότητα παικτών χωρίς τη μπάλα, άνοιγμα χώρων κτλ.

Άμυνα: Επιθετική πίεση στον κάτοχο της μπάλας, μείωση των κατακόρυφων κενών, απόσταση μεταξύ των γραμμών κτλ.

Νοητική Ικανότητα

7ν7 ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΡΧΩΝ

Τροποποίηση του χώρου παιχνιδιού αλλά όχι των διαστάσεων

Περιγραφή: Κατοχή με 2 ομάδες 7 παικτών η καθεμία σε χώρο 45x40 μέτρων. Διαίρεση του χώρου σε 4 ζώνες. Μπορείτε να παίξετε μόνο στην περιοχή που σηματοδοτεί τη μπάλα και στη διπλανή. Οι παίκτες τοποθετούνται σε ένα σύστημα παιχνιδιών 3-3-1, αλλά χωρίς να χρειάζεται να περιορίσουν τις κινήσεις τους στους παίκτες.

Αρχές και υπό-αρχές:

Επίθεση: Δώστε καλές διαδρομές στις πάσες, κινητικότητα παικτών χωρίς τη μπάλα, άνοιγμα χώρων κτλ.

Άμυνα: Επιθετική πίεση στον κάτοχο της μπάλας, μείωση των οριζόντιων χώρων, κλίση, κάλυψη κτλ.

Νοητική Ικανότητα

ΘΕΣΗ 7v7 + 2π. ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Περιγραφή: Κατοχή με 2 ομάδες 7 παικτών με 2 τερματοφύλακες σε χώρο 45x40 μέτρων. Προσομοίωση ενός πραγματικού παιχνιδιού σε μειωμένο χώρο, συμμόρφωση με τα πρότυπα πίεσης στο επιθετικό μισό, γρήγορη ανάκτηση μπάλας,…

Αρχές και επιμέρους αρχές:

Επίθεση: Δώστε καλές διαδρομές στις πάσες, κινητικότητα παικτών χωρίς τη μπάλα, άνοιγμα χώρων κτλ

Άμυνα: Επιθετική πίεση στον κάτοχο της μπάλας, μείωση των οριζόντιων χώρων, κλίση, κάλυψη κτλ.

Νοητική Ικανότητα
Νοητική Ικανότητα
3.Αγωνιστικά Παιχνίδια σε μικρούς χώρους