Το πρώτο Ελληνικό site προπονητικής ποδοσφαίρου
Νοητική Ικανότητα

Προπόνηση Ομάδας »

Παρά το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των προπονητικών δραστηριοτήτων της ομάδας εστιάζονται σε φυσική κατάσταση ή τεχνικό-τακτικά στοιχεία, η εισαγωγή της ψυχολογίας δεν θα πρέπει να αγνοηθεί. Δεν είναι π.χ. το ίδιο αν η ομάδα σας μάχεται να αποφύγει τον υποβιβασμό και αμύνεται στο τελευταίο λεπτό του αγώνα με 1-0 υπέρ της σε σύγκριση με ενα προβάδισμα με σκορ 3-0.

Υπάρχουν φορές που η ομάδα σας καλείται να παίξει με παίκτη λιγότερο ήτε λόγω αποβολής ήτε λόγω τραυματισμού και χρησιμοποίησης όλων των αλλαγών σας.

Η αίσθηση της υπαριθμίας μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά στην πνευματική τους ισορροπία και τελικά στην επίτευξη των στόχων σας.

Δοκιμάστε σε ένα προπονητικό διπλό 11ν11 της ομάδας σας στα τελευταία λεπτά να αφαιρέσετε έναν παίκτη και να δώσετε συγκεκριμένες οδηγίες στην ομάδα. (π.χ. κρατήστε το σκόρ ή προσπαθήστε παίρνοντας ρίσκο να βάλετε γκόλ).

Έτσι θα προετοιμάσετε τους παίκτες σας και σε έκτακτες περιπτώσεις να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του αγώνα...

Νοητική Ικανότητα
1.Προπόνηση σε συνθήκες υπαριθμίας

Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα οι απαιτήσεις και οι ανάγκες χαρακτηρίζουν το ενεργειακό προφίλ του αθλήματος ως αρκετά απαιτητικό. Η κόπωση έχει αυξητική τάση με την πάροδο του χρόνου και οι συνέπειες της γίνονται ορατές στην απόδοση των ποδοσφαιριστών.

Ο ποδοσφαιριστής δεν καλείται μόνο να λειτουργεί με το σώμα του αντιμετωπίζοντας τις διάφορες καταστάσεις του αγώνα αλλά και να αναλύει συνεχώς δεδομένα (σχηματισμούς ομάδων, κινήσεις συμπαικτών και αντιπάλων, χρόνος παιχνιδιού κ.τ.λ ) επιλέγοντας την καλύτερη δυνατή απάντηση για την επίτευξη των στόχων του.

Νοητική Ικανότητα

Όλοι εχουμε βιώσει στιγμές όπου είμαστε κουρασμένοι σωματικά και την ίδια στιγμή νιώθουμε το μυαλό μας να "σταματάει". Η σωματική κόπωση έχει μεγάλο αντίκτυπο στην λειτουργία του εγκεφάλου καθιστώντας δύσκολη την γρήγορη και σωστή λήψη αποφάσεων.

Εάν θέλουμε να εκπαιδεύσουμε τους ποδοσφαιριστές μας να ανταπεξέρχονται σε τέτοιου είδους καταστάσεις θα πρέπει να τους υποβάλλουμε σε ανάλογες συνθήκες.

Τις ημέρες που θέλετε να δώσετε βάση μέσω των προπονητικών μονάδων σας στην ειδική αντοχή, χρησιμοποιήστε την μέθοδο των αγωνιστικών παιχνιδιών.

Αν για παράδειγμα έχουμε παιχνίδι με αριθμητικές αναλογίες 5+2 ν 5+2 σε 4 χ 4' με 2'στοπ σε χώρο 40χ40μ, η ένταση της άσκησης κυμαίνεται απο 85-95% Μ.Κ.Σ.

Αυτό συνεπάγεται συνθήκες κόπωσης με αποτέλεσμα την δημιουργία του περιβάλλοντος που θέλουμε να προπονήσουμε τους παίκτες μας.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος των 2 λεπτών προσεγγίστε (εσείς και οι συνεργάτες σας) γρήγορα κάποιους απο τους παίκτες που αγωνίζονται και κάντε τους ερωτήσεις όπου θα πρέπει να απαντήσουν με διαύγεια και ταχύτητα, όπως π.χ.

  1. Ποια είναι η αδύναμη πλευρά των αντιπάλων μας την Κυριακή ? (ή κάποια άλλη ερώτηση απο την ειδική τακτική της ομάδας για τον επερχόμενο αγώνα)
  2. Πόσο κάνει 7 χ 9 = ? (ή κάποια άλλη μαθηματική εξίσωση)
  3. Με ποιό σχηματισμό παίζει το γκρούπ των αντιπάλων στο αγωνιστικό παιχνίδι ? (ή κάποια άλλη ερώτηση σε σχέση με το αγωνιστικό παιχνίδι ή την σημερινή προπόνηση)
Νοητική Ικανότητα

Προπονείστε το σώμα σας ενώ ταυτόχρονα προπονείτε το μυαλό σας, όχι μόνο βρίσκοντας λύσεις στο αγωνιστικό παιχνίδι που συμμετέχετε, αλλα υπερφορτώνοντας παράγοντες πίεσης σε νοητικό επίπεδο. Προσομοιώστε στις αγωνιστικές συνθήκες μέσω των προπονητικών σας περιεχομένων και βελτιώστε ακόμη περισσότερο την συνολική απόδοση των παικτών σας.

Νοητική Ικανότητα
Νοητική Ικανότητα
2.Προπόνηση νοητικής διαύγειας σε συνθήκες κόπωσης