Το πρώτο Ελληνικό site προπονητικής ποδοσφαίρου
Γηπεδική Αξιολόγηση

Αξιολόγηση »

Δείτε τα πιο σύγχρονα εξειδικευμένα πρωτόκολλα κατοχυρωμένα στη παγκόσμια βιβλιογραφία με την βοήθεια ειδικών μηχανημάτων/οργάνων αξιολόγησης σε περιβάλλον γηπέδου.

Η υψηλή ικανότητα στην δεξιότητα της επιτάχυνσης/ταχύτητας θεωρείται ως αναπόσπαστο κομμάτι του σύγχρονου ποδοσφαιριστή. Πάνω απο το 80% των σπρίντ σε ένα αγώνα είναι έως 10 μέτρα. Για την πιο αξιόπιστη μέθοδο μέτρησης της ταχύτητας χρησιμοποιήστε φωτοκύταρα.

Μην παραλείψετε λοιπόν να εκτελέσετε τα τέστ ταχύτητας των 30 μέτρων με μία ακόμα πύλη στα 10 μέτρα (πολλοί βάζουν και στα 5 μέτρα) καθως αρκετοί αθλητικοί επιστήμονες θεωρούν σημαντικότερους τους καλούς χρόνους σε αυτές τις αποστάσεις.

Αν ανατρέξετε στην βιβλιογραφία θα βρείτε αρκετές διαφοροποιήσεις ως προς το ποιός χρόνος θεωρείται ''καλός'' (η ποικιλότητα των ευρημάτων ωφείλεται προφανώς στην διαφορετικότητα του επιπέδου των αθλητών και στην επιφάνεια εκτέλεσης των σπρίντ ή την απόσταση που τοποθετήτε το πόδι πρίν το αρχική πύλη).

Θα σας πρότεινα να δημιουργήσετε τις δικές σας νόρμες στην ομάδα τοποθετώντας το 10% των καλύτερων χρόνων στην "καλή" επίδοση. Έαν πάλι θέλετε οπωσδήποτε ένα μέτρο σύγκρισης, θεωρείστε τους χρόνους κάτω απο 1,71 sec στα 10 μέτρα σε φυσικό χλοοτάπητα, ως "καλό" χρόνο.

Γηπεδική Αξιολόγηση
1.Μέτρηση επιτάχυνσης/ταχύτητας στο ποδόσφαιρο

Το YoYo Test είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τεστ φυσικής κατάστασης που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο από το χαμηλότερο έως το υψηλότερο επίπεδο ομάδων, για την αξιολόγηση και την παρακολούθηση της αερόβιας ικανότητας των ποδοσφαιριστών.

Τα Yo-Yo test (Endurance (En 1 και 2 ) και Intermittent Recovery (IR 1 και 2 ) χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο, με το En test να παρουσιάζει πολύ υψηλή συσχέτιση με τη δοκιμασία της VO2max ενώ το IR προσιδιάζει τόσο στην αερόβια ικανότητα όσο και στην ειδική αντοχή (βαθμός συσχέτισης 0,77) στο ποδόσφαιρο.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε τη βαθμολογία σας. Εδώ είναι δέκα συμβουλές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να δώσετε στον εαυτό σας λίγο επιπλέον την επόμενη φορά που θα κάνετε το τεστ.

Γηπεδική Αξιολόγηση

1.ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ: Βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι στην καλύτερη κατάσταση για μέγιστη δοκιμασία κόπωσης. Ξεκουραστείτε την προηγούμενη μέρα και να πάρετε ένα καλό ύπνο, να φάτε ένα ελαφρύ γεύμα περίπου 1-2 ώρες πριν από τη δοκιμή και να βεβαιωθείτε ότι είστε καλά ενυδατωμένοι.


2.ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ: Χωρίς καλή προθέρμανση τότε μάλλον δεν θα αποδώσετε το καλύτερό σας, επίσης, θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραυματισμούς γυρίζοντας πίσω της φυσικής σας κατάστασης.


3.ΠΡΑΚΤΙΚΗ: Είναι μια καλή ιδέα να γίνει πράξη η δοκιμή στο YoYo Test 1 ή 2 φορές πριν από την κύρια δοκιμή. Οι αθλητές θα είναι πιο χαλαροί και συνηθισμένοι να πιέζουν τα όριά τους, και στο γκρούπ που συμμετέχουν θα υπάρχει λιγότερη σύγχυση την ημέρα των δοκιμών.


4.ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Μια πιο θετική κατάσταση του νου μπορεί να σας βοηθήσει να περάσετε το φράγμα του πόνου και της κούρασης και να φτάσετε σε υψηλότερο επίπεδο.


5.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Χρησιμοποιώντας την αποτελεσματική λειτουργία και την ενεργοποίηση των τεχνικών μπορεί να βοηθήσει να εξοικονομήσετε ενέργεια για τα τελικά στάδια της δοκιμής. Ρυθμίστε το δικό σας συνεπή ρυθμό και να αγνοήσετε τους δρομείς γύρω σας. Τρέξτε με τους ώμους σας χαλαρούς με ομαλή και βαθιά αναπνοή.


6.ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΤΕ: Μην τρέχετε περισσότερο από ότι χρειάζεστε για να το εκτελέσετε καθώς έρχεστε σε στροφή, έτσι ώστε μόνο το ένα πόδι να αγγίζει τη γραμμή (δεν χρειάζεται να πάει πέρα ​​από τη γραμμή), και στρίψτε απότομα και όχι μετά από ένα ευρύ τόξο.


7.ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: Επικεντρωθείτε σε κάτι άλλο, όπως η αναπνοή σας, αντί για τον πόνο και την κούραση.


8.ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ: Ορίστε επιτεύξιμους στόχους κατά τη διάρκεια του τέστ. Η επίτευξη σε ακόμη έναν εύκολο στόχο (π.χ. ένα ακόμη μπιπ) υποκινεί μια θετική κατάσταση του νου που με τη σειρά του σας ενθαρρύνει να συνεχίζεται.


9.ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ: Σε κάθε στροφή φανταστείτε τον εαυτό σας να πάρει την επόμενη γραμμή πριν από τον ήχο του μπιπ. Αυτή η τεχνική ψυχικά ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αποφασιστικότητα.


10.ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Τέλος, ο μόνος σίγουρος τρόπος για να κάνετε σημαντικές βελτιώσεις κατά τη δοκιμασία του YoYo Test είναι να προπονηθείτε και να βελτιώσετε την αερόβια ικανότητα σας.

thanks to www.topendsports.com

Γηπεδική Αξιολόγηση
2. Οι 10 Συμβουλές στο YoYo Test για να σας βοηθήσουν να "αποδόσετε καλύτερα"..